Vi på Wunderlabel fick möjlighet att att gå på Première Vision-mässan i Istanbul i år. Att vara på denna berömda show är alltid en inspiration för oss och det är ett sätt att hitta nya idéer och trender som vi kan föra vidare till våra kunder och även utveckla mer produkter.
I 40 år har Première Vision organiserat dessa mässor som nu är värd i Paris, New York City och Istanbul. Utställningen fokuserar på den internationella mode- och textilindustrin och är anpassad för att spegla behoven på denna marknad. Målet är att ge besökarna en mycket selektiv, högkvalitativ och kreativ upplevelse. Denna erfarenhet omfattar material, textilier och unik mode information, såsom kommande trender, färger och mönster.
Tyger, tillbehör, mönster, texturer och färger kan ses runt varje hörn vid Première Vision Istanbul. När vi gick igenom kongresscentret var en trend uppenbar. Neon! Djärva, ljusa och elektriska, neonfärger är tillbaka och mer populära än någonsin. Inte bara såg vi det bland vardagliga slitage och meningar, men även herrskjorta och kvinnors formella slitage.
I full kontrast till neon trenden så visades starka pasteller om och om igen. Mjuka vackra färger som påminner om våren vid oceanen presenterades i mjuka sängkläder eller robust återvunnet polyester, för att bara nämna några.
Djärva mönster av paisley, djurtryck och plaid fanns i nästan varje utställare, men det mest populära mönstret var blommigt. Ja, de stora blommönster från 80-talet och 90-talet är tillbaka! Vi såg blommönster i alla färgområden och i alla tygstillverkningar finns tillgängliga.
Vi gick bort från Première Vision Istanbul med många idéer under våra bälten och mycket visuell inspiration. Vi ser fram emot vårt nästa besök på Première Vision!